Podle Ubisoft Montreal má série Watch Dogs velký potenciál. Nedostatky prvního dílu by měli být časem naprosto vykompenzovány a hry jako takové by měli obsahovat jen aspekty které většinu hráčů zaujali. Změny jako takové by měli být celkem radikální.
Přeci jen když před pár měsíci Watch Dogs vyšlo, většina hráčů z něj nebyla moc nadšená. Recenzenti některých webů tomuto kousku sice dali 8 z 10, což bylo podle určitých informací dáno štědrostí Ubisoftu. Navíc hra v prvních momentech trpěla řadou chyb. Jako bonus dostali hráči na PC celkem slušnou grafickou ořezanost, kterou musela otevírat moderská komunita.
Viceprezident Ubisoft Montreal, Lionel Raynaud k tomu řekl toto: ,,Měli jsme hodně chyb v hratelnosti, kdy se velmi často opakovaly stejné úkoly/mise a celkově mohli hráči pocítit, že šlo o první pokus s experimentováním. V té době tam byl potenciál, ale nevěděli jsme, že se z toho může stát taková série jakou je dnes,“ řekl Raynaud o Assassin’s Creed na úvod, aby následně navázal na Watch Dogs.“
,,Stejné je to s Watch Dogs. Bylo obtížné vytvořit všechno na správné úrovni, což byl důvod, proč jsme si vzali více času. Čas navíc byl rozhodně užitečný. Umožnilo nám to vydat hru bez kompromisů a udělat vše co jsme chtěli. Některé části jsme si nechali do pokračování. Šlo o ty, které podle nás nezapadaly do příběhu a celkově do hry.“
Sám Ubisoft přirovnává první díl Watch Dogs k začátku série AC, kde začátek také nebyl zrovna oslnivý. Časem bychom se tedy mohli dočkat Watch Dogs 2, které by mělo být stejně dobré jako druhý díl série Assassin’s Creed. Na něj většina lidí dodnes s láskou vzpomíná. Proč taky ne, když ostatní díly žádné zázraky nepřinesly.
Dalo by se říct, že Ubisoft i přestože vydal nedodělanou hru, nakonec na svém projektu hodně vydělal. Základním kamenem tohoto úspěchu nebyla ani tak kvalita hry jako reklamní kampaň a vzpomínka na E3 prezentaci, která většinu hráčů hodně zaujala. Na nás pozdější hraní nepůsobilo zas tak světoborně. Více se dočtete v naší recenzi. Snad tedy další díl dopadne lépe a nebude potřebovat až tak extrémní reklamu.
První díl A – série řadím k největším herním zklamáním. Dvojka už byla trochu někde jindy. Mou představu hraní za trénovaného a hlavně tichého zabijáka však moc nenaplňovala. Je docela smutné, že tlačítko pro skrčení či nenápadný pohyb se objevuje až po takové době v Unity.