..Zastaralý koncept?
Koncept 2D plošinovek se zdál být vyčerpán. Vstoupilo se mockrát do stejné řeky a nové koncepty, jenž by výrazněji ovlivnili pocit ze hry se moc nedokázali prosadit. Jako poslední výraznější počin, který prorazil v tomto směru vidím sérii Trine, kde bylo možno za více postav a k postupu hrou to bylo i vyžadováno. Jako další mohu uvést relativně stále ještě nový Blackhole, kde jste využili hrátky s prostorem. Z těch starších si zaslouží svou zmíňku i Braid, kde došlo na možnost vrátit čas. Co v tomto směru přinesl Cobalt? Kořeny této hry sahají od roku 2012 kdy vyšel první prototyp hry v alpha verzi jako předběžný přístup na steamu. Švédský tým Oxeye Game Studio nyní dokončil hru a nabídnul jí světu. Je až s podivem, že se ke mě dostala její existence až teď. Vysvětluji si to tichým vývojem v předběžném přístupu a také vydavatelem hry, kterým je Mojang. Proč? Protože za ním stojí kolos jménem Minecraft, který jim jistě bere mnohem více času vzhledem k jejich přístupu v pravidelném vylepšování hry.
..V čem to vězí?
Hrajete za jistého androida, který je však jiný než ti ostatní. Něco se stalo a on ztratil svou pravou robotí podstatu, jenž by mu zakázala dělat to k čemu nebyl určen. Chce pomáhat a zažít dobrodružství. Umí s ostatními i mluvit, což mu usnadňuje jeho putování. Nachází se však v situaci, kdy se ve většině míst považuje za hrozbu a proto se ho budou snažit zlikvidovat. Základní nástřel hry se notně zlepšuje s každým dalším rozhovorem, kde si vybíráte vaše otázky nebo odpovědi. Můžete ovládat různá zařízení typu terminál, či počítač. Zvládáte i hackování, které je uděláno ve formě jednoduchých miniher. Do cesty se vám postaví různé bezpečnostní prvky, které můžete projít správným načasováním a někdy i správným pohybem. V tomto případě se jedna o kutálení se. To vám zajistí mnohem větší rychlost pohybu a také sníží vaši šanci být zpozorován. Hra má zakomponován automatický systém pro zpomalování času, jenž vám leckdy pomůže vyhýbat se střelám. Byl jsem často pod palbou a mnohokrát mě to zničilo. Android paradoxně moc dlouho nevydrží a proto je někdy lepší vzít nohy na ramena, než se slepě vrhat do všech konfliktů. Můžete mlátit i střílet z pistole, ale používat různé typy granátů.
..Kudy dál?
Než si zvyknete na hratelnost bude to chvíli trvat. Mě to trvalo déle, než jsem si myslel. Ovládání vymyslel někdo kdo s ním musel mít dobré zkušenosti. Pro mě to bylo naopak. Většinu akcí ovládáte různými písmeny na klávesnici a je to úplně jiný typ ovládání, než na který jsem byl u plošinovek zvyklý. Často se mi tak pletli akční tlačítka. Přišlo na souboj a místo střelby z pistole jsem si přepnul omylem na pěst a co se asi tak mohlo stát? To je snad jasné. Pokud bych chtěl mít doma gamepad, tak toto by byla jedna z her kde bych ho skutečně vyměnil za klávesnici. Design levelů mě příjemně překvapil. Mají různorodé prostředí a variabilitu. Nikde mě nepřišlo, že bych v podobném místě již byl. Android se může pochlubit až neskutečnou mrštností. Díky ní můžete vyskákat na jinak nepřístupná místa. Také s ní můžete objevit zajímavě schované skrytá místa, kde si často přijdete na slušnou odměnu. Během putování naleznete i na různé automaty, kde si můžete kupovat jak náboje, tak všemožná vylepšení. Občas se dostanete i ke krátkodobým speciálním dovednostem, kdy se můžete takzvaně utrhnout ze řetězu. Hratelnost jako taková je velmi zábavná, ale občasné otázky typu: Kudy dál? Vám mohou trochu pocuchat nervy. Párkrát jsem si musel poradit přes YouTube, abych vůbec přišel na to co po mě hra vlastně chce. Výsledný dojem z obtížnosti je poněkud rozpačitý. Nepřátelé jsou někdo opravdu tvrdou zkouškou a někdy mě prostě nezbývalo nic jiného mimo útěku.
..Něco na víc?
Hra vydrží vcelku dost dlouho a její životnost se navyšuje i přítomnou hrou pro více hráčů. Dále zde máme různé typy výzev, jenž potěší i ty největší hardcore hráče. Když se ocitnete v bojí více lidí v lokálním nebo online multiplayeru,tak je to čistě o vašem skillu. Na bojišti vzniká slušný chaos, který částečně eliminují zakomponované hrátky se zpomalováním času. Přítomnost Steam Workshopu jistě potěší a již nyní je k dispozici krásných 78 úrovní. Připočtěte si i 84 archivementů, kdy jsem občas dostal při větším štěstí v boji i tři naráz! Takové momenty mě prostě vytvoří velký úsměv na tváři. Přiznám jsem, že první level byl pořádnou výzvou. Chvíli jsem měl pocit, že z té hry především díky zvláštnímu ovládání zešedivím, ale nakonec jsem to ustál a čím dál víc si pak hru užíval. Máme tu co dočinění s poctivě vytvořenou hrou u které pocítíte různorodou škálu pocitů a to se počítá. Dávám tomu bravurních 96% a možná bych z toho vyždímal i procento navíc kdybych to hrál s gamepadem. Musím si už pořídit. Na závěr chci poděkovat kolegovi za zapůjčení hry na Steamu.
Napsat komentář