..Zakázka, cesta a tak
Řídit kamión nejspíš představuje sen nejednoho člověka. Mít pod kontrolou tu obrovskou pojízdnou masu na kolech i s nákladem. K tomu patří i zodpovědnost dosáhnout bezpečně i cíle kdy máte časový horizont pro doručení. Něco v tomto smyslu se na obrazovky počítače dostalo již celkem dávno a nejvýraznější série byla v tomto ohledu 18 Wheels of Steel.
- 18 Wheels of Steel: Across America [2003]
- 18 Wheels of Steel: Pedal to the Metal [Aug 30, 2004]
- 18 Wheels of Steel: Convoy [Sep 1, 2005]
- 18 Wheels of Steel: Haulin [Dec 8, 2006]
- 18 Wheels of Steel: American Long Haul [Dec 3, 2007]
- 18 Wheels of Steel: Extreme Trucker [Sep 23, 2009]
- 18 Wheels of Steel: Extreme Trucker 2 [Jan 6, 2011]
Potom tu máme další konkurenci ve formě.
2008 – Euro Truck Simulator,
2010 – German Truck Simulator, UK Truck Simulator
2012 – Scania Truck Driving Simulator a Euro Truck Simulator 2
A nyní přichází poslední zářez ve formě American Truck Simulatoru. Nejzajímavější fakt na téhle dlouhé řadě simulátoru točících se kolem řízení tiráků je ten, že drtivou většinu z nich má pod palcem studio SCS Software. Co to může indikovat? Velké zkušenosti v této oblasti. Jak je na tom jejich poslední kousek? Podívejme se tedy pod pokličku.
..Nový díl nebo oprášená klasika?
Když mi přišla na stůl možnost zahrát si přednostně American Truck Simulator, tak jsem zbystřil. Moje zkušenosti s tímto žánrem, tak nějak souvisí především jen s Euro Truck Simulatorem 2, který jsem ze zvědavosti zkoušel hrát. Po prvním rychlém srovnání mě to přišlo téměř stejné. Grafika o něco málo prokoukla. Kokpit je nyní krásně vyhlazen a bez hranatých okrajů, které byly předtím patrné například na zpětných zrcátkách. Líbí se mi možnost upravovat si HUD. Můžete si tak skrýt, či zobrazit to co zrovna potřebujete a také kdykoliv si hru zastavit klávesou F1 a ať již sledovat mapu nebo zjišťovat další informace například o vašem stavu účtu, zbývajícím obsahu v nádrži, poškození vašeho tahače a návěsu a nebo třeba přečíst nové emaily ve schránce. To vše tu již tak nějak bylo. Dalo by se říct že každý nový díl simulátoru přijde tak nějak v chudém balení. Záleží jak se na to nahlíží. ETS 2 to měl přesně to samé. Po vydání si leckdo stěžoval na nedostatek obsahu, ale brzy začali přibývat prvotní módy a DLC, kterých dorazilo neuvěřitelné množství a to v různé škále kvality od těch spíše kosmetických po zásadní, jenž přinesly i celé nové oblasti.
..Pravidla se neobchází
Když jsem zvládnul první zakázku a vydělal první sumu peněž, tak mi stouplo sebevědomí a i když sem se hodně zapotil u zacouvání na přesně stanovené místo, tak mě potěšila i možnost, kdy můžete zvolit jednu ze třech možností. Buď zaparkujete přesně na dané místo, které je většinou u nějaké překážky a vyžaduje přesnou koordinaci pohybu s ovládáním. Poznámka: (Zde jistě může být lahůdkou vlastnit volant s příslušenstvím.) a nebo na zvolíte více přístupné a rovné couvání, či je zde možnost i nezaparkovat a vaši práci dokončí ti, kteří na ní čekají. Pomoci může i jedna z mnoha přítomných kamer kdy se mi celkem osvědčila ta kde máte pohled zhora a tím větší přehled kolem sebe. Motivací v tomto směru vám budou bonusové body, podle zvolené obtížnosti, které potom můžete využít na nákup různých výhod pro přepravu nebo lépe placené zakázky. Již moje druhá cesta mě dostala do mínusu na účtu. Po cestě jsem jednou omylem narazil do kolem projíždějícího vozu a dostal okamžitou tučnou pokutu. Potom jsem nestačil ubrzdit světelnou křižovatku a projetí na červenou mi opět strhlo moje peníze. Přišla zpráva na email, že mám přečerpaný účet. Plusem je alespoň to, že i když jste švorc, tak i přesto můžete alespoň po cestě zastavit u benzínky a natankovat, protože to hradí zaměstnavatel. Poté co jsem doručil svůj náklad, který může být velmi různorodý. Stavební materiál, štěrk, nábytek, nebezpečné látky a nebo i zmrzlina. Můj kredit se nyní dostal opět do plusu. Za pokuty jsem zaplatil a moc mi nezbylo. Člověka to však naučí nehrát to jako GTA a pak si dává pozor a jezdí jak v autoškole. I přesto jsem v dalších misích dostal pokuty třeba za to že jsem nedal v odbočce blinkr nebo myslím i za to že jsem nesvítil. Pozor i na rychlost. Ve městech už to prostě není jak na dálnici a to i když to zrovna nevalíte jako šílený Max na poušti. S přibývajícími penězi můžete nakoupit již i vlastní truck a věci s tím spojené.
..Chybí vám společnost?
Máme tu dost slušný základ, který bude doufám zrát jako víno a nyní bude atraktivnější i pro americké hráče. Oblasti jsou místy velmi autentické s realitou a můžete narazit na různé skutečné místa. Co však zatím chybí je multiplayer, ale ten může přijít později. Lidem se často nelíbilo to, že u ETS 2 se díky chybějící dopravě, tak v multiplayeru s neznámými hráči na mapě ztratíte a dolehne na vás nuda a samota. Ostatní naopak tvrdí, že pokud máte pár kamarádu a více známých v multiplayeru, tak potom to vypadá úplně jinak. Jedete v klidu na cestu a potkáte kámoše se kterými můžete hovořit přes mikrofon a dávat si různé rady, předjíždět se a klidně si stanovit pro svou skupinu stejný úkol a tak nějak soutěžit kdo dřív co splní. Když pak po cestě minete kámošův převrácený tirák mimo silnici je to prý k nezaplacení. Není třeba se obávat obtížnosti, protože hra má velmi pěkně zpracovaný výcvik.
..Suma sumárum
I přes tento fakt se musíte obalit jistou trpělivostí a čím déle u hry vydržíte tím méně se vám jí potom bude chtít vypnout. Občas mě trochu štvalo to, že i přes rozlehlost mapy se někdy vypravíte určitou trasou i vícekrát. Hře by prospělo i více druhů objektů kolem trati a sakra nechápu jednu věc. Proč stále chybí ruce na volantu? Na volant koukáte hodně často a ruce by tomu mohli dodat více atmosféry. Přidat nějaké animace pro řazení a brždění, aby to nevypadalo příliš křečovitě a bylo by to fajn. Když to shrnu, tak jsem vesměs především chválil a hru si užíval. Za tyto vlastnosti dávám 90%, protože věřím, že ty procenta ještě narostou s postupem přibývajících vylepšení a rozšíření.
Napsat komentář