…Nouzové systémy selhaly?
Nedávno jsem se dostal k (další) vesmírné hře. Tak nějak jsem už očekával typické stopy zarytých klišé a něčeho obyčejného. Sice se velmi často mýlím, ale bohužel, tady se mi to potvrdilo. Jako už je zvykem, ztroskotáte. Jediný rozdíl je, že víte kde a to na již opuštěné planetě Arcania. Ta byla zbudována a osídlena z jediného prostého důvodu – naše planetka Země už pomalu, ale jistě skomírala, a lidé se tak připravovali na osidlování planet vzdálených stovky světelných let. Bohužel z nějakého vám neznámého důvodu začnou stroje útočit na lidi a na planetě nezbude nic živé, až na jednoho malinkého drona, který bude takovou vaší morální podporou a jako jediný si udržel „chladnou hlavu“. I tak přes to všechno na planetě nejsou téměř žádné náznaky lidského života a kromě tyčící se nedaleké věže až do nebes není nic, co by alespoň zdaleka připomínalo život takový, jaký ho známe. Jak se nám naše přežívání (ne)podařilo?
…Kdysi dávno, kdesi v předaleké galaxii
Jak už jsem zmínil, vzbudíte se vedle své lodě. Znavení a vyčerpaní následujete svého nového miláčka k nejbližší nouzové stanici, kde se luxusně zařízeným výtahem dostanete do centra vysoké budovy. Tady začíná vás úkol – sbírat, budovat, kolonizovat a znovu vytvořit civilizaci. To ovšem není tak jednoduché a s vaším obouručním mečem toho zase až tak moc nezmůžete. Samotná budova má ale svůj důvod. A to ten, že vám dovolí nejen přesouvat jednotlivé místnosti a udělat si z toho váš nový domov, ale rovnou i přistavovat další (samozřejmě s dostatkem materiálu). Ve stanici se můžete i v klidu vyléčit a regenerovat, takže do boje vyrazíte vždy připravení. Správně, „do boje“. Všude po travnatých pláních se totiž pohybují nebezpeční robůtci, kteří disponují ať už motorovými čepelemi nebo laserovými zbraněmi. A co dodat k samotnému soubojovému systému? Ten je založený na naprosto jednoduchém principu – sekat jedním tlačítkem myši. To je kromě občasného uhybání vše. Zatím toho hra moc z tohoto pohledu moc nenabízí a vám nezbývá nic jiného, než se s tím smířit. Samozřejmě nechybí slot, do kterého si můžete vkládat různé nalezené předměty a věci vyzvednuté ze zničených dronů, jako například lahvičku s léky a nástroje. Hra ze stránky hratelnosti silně zaostává, takže osobně doufám, že se vývojáři zaměří právě na tuhle podstatnou část.
…Grafické orgie aneb Kam až oko dohlédne
Dobře, je čas, abych se vyjádřil k další, avšak ne tak podstatné stránce hry. Tou je grafika. Ač jsem čekal nenáročnou a zároveň relativně pěkně vypadají „hříčku“, mýlil jsem se. Hra vypadá nádherně a to nejen hlavní hrdina, jenž vypadá tajemně a nebezpečně, ale také prostředí. Tráva, lesy, vše je vyobrazeno v uměleckém tónu a nakombinováno s kresleným stylem. Překvapila mě také obloha a tisíce hvězd, které nepokojně mrkaly jedna na druhou. Hra tedy vypadá přímo skvostně a od toho se odráží i – pozor- grafické nároky. Optimalizace určitě není nejlepší a muset to shrnout, tak ani neodpovídá grafické stránce. Mě hra na minimální detaily jela na 40 snímků za sekundu, což je docela co říct. Vývojáře neviním, přece jen hra vyjde teprve v předběžném přístupu a mají možnost tunu chyb vylepšit a napravit. Ale prozatím nejde o nic světoborného a úžasného. Jestli na tom studio zapracuje, čeká nás ultimátní zážitek.
…Konec všeho
Je na řadě kompletní shrnutí. Sky Break má zatím pěknou řadu nedodělků, včetně malé mapy, neviditelných hranic, nedodělaných místností apod. To ovšem vynahrazují překrásné detaily, budoucí potenciál, nižší cenovka a velký nápis Early Access. Jak už jsem zmínil, ten vychází 22. října a vývojáři mají tedy hromadu času hru vypilovat, vylepšit, doladit nepříjemné chyby a především dotvořit celý svět, který může být dost rozmanitý, stačí chtít. Otázka ovšem je, jak tvůrci se svým časem naloží a snad se na hru nevykašlou v průběhu vývoje, což by bylo zklamání. Mně samotnému celý tento titul přijde spíš něco jako krátká ukázka. Takový trailer na finální produkt, jenž může buď překvapit nebo skončit v propadlišti dějin. Klišoidním příběhem hra moc konkurovat nemůže, průměrnou hratelností také ne, ale svým světem a craftováním by se mohla zařadit po bok nejlepších titulů. Kromě toho studio slibuje otevřený svět a spoustu možností. Uvidíme, jak to celé dopadne.
Playhit recenze
Sky Break - 80%
80%
Hodnocení redakce
Jestli hledáte vesmírnou open-world hru, nevadí vám nedodělanost, máte trpělivost a chcete to s titulem táhnout už od začátku, není nad čím váhat.
Napsat komentář