Menu

T.E.C. 3001 – Běžet o závod

..S větrem v zádech

Kdo by neznal olympijské hry. Soubor různých sportovních disciplín kde se proti sobě sejdou adepti z celého světa a bojují o medaile. Získat tu zlatou a vydobýt se tak respekt jim zní jako jasný sen a mnohdy sen, který se nakonec neuskuteční. Kde se stala chyba? Chyba může být fyzického, či psychického rázu a nebo zkrátka se objeví někdo kdo do toho dal více úsilí během tréninku a nyní jen sbírá svoje ovoce. Abyste nemuseli tvrdě dřít a odmítat pivo a třeba svíčkovou se šesti, tak tu pro vás mám decentní alternativu z indie žánru. Utíkej o život v světě, který jakoby se odehrával v sousedství TRON série. Budete robotický běžcem na speciálních virtuálně zpracovaných tratích.

TEC3001 2015-09-27 14-08-03-08

..Hop, skok, běh

T.E.C. 3001 se neřadí do kategorie závodů v pravém slova smyslu. Na to byly stvořeny příliš úzké tratě a tak budete pověřeni prostým zdoláním trati v co nejlepším čase. Zní vám to jednoduše? Zatím nejspíš ano, ale jak jistě tušíte, tak to nebude cesta lemovaná růžemi. Nasazeni na trať budete čekat na odpočet. Ve správný moment vyrazíte. Ovládání je jednoduché a obsahuje pohyb vpřed a do stran na šipkách a šipkou zpět se sklouznete a dostanete se tam pod překážky, které tímto pohybem dokážete díky své rychlosti podklouznout. Pak tu máme mezerník pro skoky a jeho dvojité zmáčknutí vytvoří dvojitý skok, který bude třeba pro vyšší překážky. Tímto prakticky shrnuji ovládání a další případné pohyby si budete muset vyzkoušet sami na trati.

TEC3001 2015-09-27 14-10-36-80

..Hop, skok, auuuvajs

Ano. I ti roboti mohou dělat chyby, ale budou to chyby díky případným vašim špatně odhadnutým reakcím na situace. Nebojte i já se mockrát dostal ve vyšší rychlosti mimo trať nebo se rozplácnul o překážku díky předčasnému skoku. Svět se nezboří a objevíte se na nejbližším záchytném bodě. Občas jsou tyto body zbytečně daleko od sebe a tak sem se přistihl, jak si začínám nadávat do hlupáku a podobných věcí díky vlastní nešikovnosti. To však nic nemění na tom, že by to mohlo mít přívětivější záchytné body. Na steamu je k dispozici i 24 archivementů o které se můžete pokusit. Na tratích sbíráte baterie a i ony vám dělají svoje na výsledném skóre. Barevné ukazatele ve tvaru šipek vám zrychlí jakmile přes ně přejdete. Funguje zde i booster, který vás vytřelí kupředu a podstatně zrychlí váš přesun. Pozor však na jeho aktivaci, protože nemusíte potom stihnou podlézt nebo přeskočit nějakou překážku a opět se natlučete. Robotům to nevadí, ale kdyby jste byli člověkem asi by hra dostala vyšší věkový limit. Častým prvkem pro běh jsou dané lajny po kterých řídite svůj pohyb a přebíháním si tak zajistíte co nejsnadnější cestu. Občas to chce i trochu intuice.

TEC3001 2015-09-27 14-11-04-68

..To mi něco připomíná

Celkové zpracování grafiky se dá označit za svérázné. Někdo by mohl opovrhovat, že jde spíš o krádež nápadu od série TRONa, ale co by měli jiného vymyslet pokud se jedná o jednoduchý program virtuální reality? Možná ještě jiný grafický styl, ale ten co tu je tu prostě sedí a využívá to ke svému dobru. Hardwarové nároku jsou díky tomu velmi zanedbatelné a i kdyby ste měli opravdu zastaralý počítač, tak je zde vícero režimů pro celkovou kvalitu, ze které si jistě vyberete. Stereotypu zabraňuje systém bran kterými když proběhnete, tak se vám promění i barva prostředí. Příkladem může být začátek ve žlutém prostředí a během zdolání určeného úseku se potom přepne do modrého stylu. Nápad je to vcelku zajímavý a dobře to oživuje často hektický styl hry. Prostředí kolem trati by si zasloužilo větší péči a přišlo mi, že autoři nad tím nechtěli trávit moc čas. Většinou vidíte nějakou skupinku mrakodrapů v dálce a nebo po stranách tu a tam horizont složení z horských hřebenů. Myslím že to ostatní kolem je moře, ale s jistotou to nevím.

TEC3001 2015-09-27 16-01-57-20

..Po závodu je oddech?

Ne tak docela. Vaše nevyčerpané síly můžete změřit i v případném módu endless, kde si můžete užívat nepřerušovaných běhů a dostatečně trénovat ať už do kampaně nebo do hry více hráčů. Vaše snažení ukončí stanovený počet chyb, který si hra namyslí. Po shlédnutí Steam statisttik s nejlepšími výsledky mi něco nejde do hlavy a to jednoznačně skóre z prvního místa, které zavání podfukem a nebo je opravdu možné, že by to někdo zvládl. Pokud ano, tak klobouky dolů od všech hráčů. Zde ukázka:

#1 Arktur Halmar – 485,852,400

#2 The Shadow – 2,402,309

#3 cn – 2,348,091

A na tomto linku můžete sledovat další pěkné výkonu z endless módu. Hra stojí prakticky 4 euro na Steamu a pokud máte, alespoň malou zálibu v rychlosti a výzvě, tak vám to můžu doporučit. Sám se díky postupné frustraci z obtížnosti hry a jejímu ne zrovna ideálnímu grafickému zpracování uděluji střídmé hodnocení 72%.

PS: (T.E.C znamená Tesla Energy Collector)

..S větrem v zádech Kdo by neznal olympijské hry. Soubor různých sportovních disciplín kde se proti sobě sejdou adepti z celého světa a bojují o medaile. Získat tu zlatou a vydobýt se tak respekt jim zní jako jasný sen a mnohdy sen, který se nakonec neuskuteční. Kde se stala chyba?…

Playhit Recenze

T.E.C. 3001 - 72%

72%