..Znova a přece jinak
Zní vám to jako klišé probudit se poblíž vesnice jako někdo na koho se spoléhá, že pomůže zlikvidovat místní doupě monster? Vývojářům z Tavern Games to nejspíš došlo a chtěli změnit zaběhlý stereotyp neustálého hraní za ty kladné postav. Ocitnete se díky tomu v kůži kostlivce. Počkat, počkat. Co to říkám? Kostlivec vlastně kůži nemá a vy se tak dostanete k možnosti ovládat KELa, jenž právě vstal z mrtvých. Žánrově se to dá zařadit mezi RPG se zaměřením na interakci.
..S kým máte tu čest?
KEL byl známým hrdinou a vedli se o něm různé povídačky až se jednoho dne ztratil z dohledu a lidi ho časem považovali za nezvěstného. Pravda byla krutější, než jejich předpoklady a potkala ho paní s kosou. Procitnete v lese poblíž vesnice a brzy vám dojde, že s vámi něco není v pořádku. Podobné myšlenky se vám honí hlavou. Brzy KELovi dojde, že ho díky tomu nikdo nepozná, čehož může občas využít. Kupředu vás žene chuť přijít věcem na kloub a máte pocit, že čím dřív někomu uškodíte, tím lépe se budete opět cítit.
..Ono to i mluví?
V podstatě tu máme příležitost interakce s vesničany a to po dobrém, či po zlém. Nejsou z vás automaticky vyděšení a na podobná individua jsou zvyklý. Dozvídáte se tak postupně z rozhovorů různé střípky z minulosti vesnice a jejich obyvatel. Povídačky, ale i cenné informace ohledně možných úkolů, jenž vám mohou přinést nějakou tu kačku. KEL má rád černý humor a rád si věci komentuje po svém. Občas jsem se ušklíbnul nad originalitou jeho průpovídek a dobře se bavil a jindy spíš nechápavě přemýšlel proč se to snaží být tolik komediální? Celá hra se tak nebere příliš vážně a bude vám to jasné už během kliknutí na novou hru kde vám naskočí volba obtížnosti. Spartan, Insane, Impossible a Only for Chuck Noris. Někdy jsou vtípky trefou do černého a jindy jen marné tlačení na pilu. Připomnělo mi to staré dobré pořekadlo. Méně je někdy více a hned se mi vybavil i BLACKHOLE.
..Co herní mechanismy?
Možnosti interakce s vesničany mě vskutku potěšily. Již při prvním setkáním s jakýmsi starým sedlákem se vám objeví menu akcí. Možnosti typu zjištění drbů, kopnutí do něj spadá do kategorie skillu wakness, což spadá do skupiny vašich mentálních slabostí a však tumáte slušnou hodnotu 80% a info, že kopnutí do něj by mělo být bezpečné protože vypadá slabší, než jste vy. Superstitious 10% označuje pověrčivost a jeho činí 10%, což vám dá info, že máte být opatrní pokud se ho chystáte vystrašit. Tyto dvě schopnosti nedoporučuji používat příliš často a snad nemusím vysvětlovat proč. :) Dále tu máte klasické akce typu: Promluvit si, pomoci a nebo obchodovat. Podle vašich rozhodnutí můžete očekávat i následky a množství akcí se časem zvyšuje. Můžete tak zažít i neočekávané situace a spoustu zábavy k tomu.
..Jak to vypadá v pohybu?
Hra vyšla v předběžném přístupu v únoru 2014 a bylo to označeno jako lehce vylepšená základní verze a její vylepšování do plné verze zabralo skoro rok a do plné verze přešla v listopadu. Poháněno to máme Unreal Enginem a kdybych to neměl při spouštění uvedeno na obrazovce, tak bych to nejspíš ani nepoznal. Graficky tu máme vcelku zastaralou vzhledovou stránku, která na druhou stranu působí nenuceně a nijak neruší. Zobrazení hudu, textu a herních prvků se mi velmi líbilo, protože používá spoustu barev a konečně se taky nějaké studio odvázalo a nepožívají všude tu fádní a okoukanou bílou barvu. O systémových nárocích nemůže být ani řeč a pokud nemáte stroj z minulého tisíciletí, tak budete nejspíš za vodou.
..Co na to říct?
Pokud by se dalo něco připočíst k záporům hry, tak to bude absence mluveného slova pro dialogy, což je v dnešní době zvláštním krokem od vývojářů. Dále to bude krátká herní doba, jenž se dá s trochou vůle dohrát i za hodinu. Celé to působí spíše dojmem školního projektu, jemuž se povedlo procpat se nakonec i na Steam. Co se týká kladů, tak hra dokáže slušně zabavit a jeto vcelku výzva, při které se vyplatí pozorně číst dialogy a přemýšlet o nich. Nemusíte hrát stylem matky Terezy, ale u některých postav doporučuji co nejlepší vztahy, aby jste tí zvýšily vaši šance na dohrání. Vzhledem k mírné ceně na Steamu můžu doporučit i přes svoje nevalné kvality. O kladech hry bych se mohl více rozepsat, ale nechci vám zbytečně mazat med kolem pusy, takže pokud si nejste jistí koupí, tak si zkuste v tomto případě hodit korunou, či shlédnout gameplay na YouTube.
Playhit recenze
KEL: Reaper of Entropy - 57%
57%
Hodnocení redakce
Celé to působí spíše dojmem školního projektu, jemuž se povedlo procpat se nakonec i na Steam.
Napsat komentář