..S křížkem po funuse?
Možná si říkáte. Má cenu se vracet po deseti letech s oprášenou klasikou? Odpověď se může různit podle toho jaký jste k ní měli vlastně vztah. Pro mnohé hráče stále považána za nejlepší hru na PC. Jak je to možné? To je třeba vrátit se do minulosti a zavzpomínat.. V roce 1998 vyšla jedna z nejuznávanějších akčních her s názvem Half-Life. Valve tehdy nasadilo vysokou metu a brzy se začalo šuškat o možném pokračování.
..Napodruhé a přeci jinak
Gordon Freeman si dal pár let pauzu a nejspíš se věnoval vlastním záležitostem. Vrátil se v plné síle až v roce 2004 a jeho nástup byl mírně kontroverzní. Zdrojový kód hry byl ukraden v říjnu roku 2003 a Gabe Newell publikoval omluvný dopis ve kterém to objasnil s tím, že se vydání odsouvá na začátek roku 2004. Nemusím snad zdůrazňovat jak to zahýbalo s morálkou vývojářů. Ti se ho dokonce chodili ptát, jestli celý projekt raději nezrušit. Naštěstí se tak nestalo. Kdyby ano, tak věřím, že by se jistě několik fandů zkusilo dobývat do Valve s páčidly v ruce.
..Co budete potřebovat?
Celý tento nápad na remaster Half-Life 2 (dále je HL 2) vzniknul v hlavě hráče s jménem Filip Victor. Snaha se cení a po několika letech vývoje dostal zelenou od samotného Valve a hra běží sama o sobě zvlášť i s archivementy. Jediné co se po vás bude požadovat je samozřejmě vlastnictví HL 2 ve své Steam knihovně. Optimalizace se zdařila a celkově se připravte na to, že si vystačíte i se starším železem. Výborně na mě působí a zdařilý port češtiny, jenž byla převedena z původního HL 2.
..Kam se autor chtěl dostat?
Cílem autora bylo upravit hru, aby vypadala graficky lépe, ale zároveň si nechala původní podobu a opravit nalezené bugy typu špatně fungující HDR nasvícení po SteamPipe updatu v některých pasážích. Nedělejte si iluze, že vás čeká oslňující grafická podoba, která by byla hodna roku 2015. Pro některé lidi bude změn jako šafránu a kolikrát si budou říkat, že to vypadá úplně stejně jako předtím. Úpravy však nejsou vždy patrné na každém místě ve hře a záleží jak moc jste původní HL2 vlastně hráli a zapamatovali si, jak to vlastně předtím vypadalo.
..Třešnička na dortu?
Co se tedy změnilo? Částicové efekty, mlha, pára, HDR nasvícení, stíny, vylepšené světelné efekty, efekty vody a změna pár skyboxů + pár dalších maličkostí. Některé věci velmi pomáhají atmosféře. Nejvíc mě zaujaly stíny, jenž nyní dotváří realističtější nádech pro interiéry. V tomto směru nezbývá, než poděkovat autorovi, kterému to jistě dalo spoustu práce. Klasické dřevěné schody do druhého patra nyní házejí světlo a stín přesně podle vedení jednotlivých mezer mezi příčkami a vytváří tak něco na co jste prostě u HL2 nebyli zvyklý. HDR je na můj vkus přepálené a spíše škodí atmosféře. Stačilo by přitom jen ubrat na intenzitě. Efekty mlhy potěší především a pozdějších levelů kde budete mít větší výhled. Skyboxy které představují textury pro oblohu byly vybrány velmi vkusně a vesměs se jedná o lepší náhradu za ty původní. Během hraní můžete mít zapnutý i komentář, jenž je dílem několika Youtuberů, kteří vám dají vědět svůj názor na různé věci.
..Vítejte v City 17
Pokud se vám snad zatím nepodařilo si HL2 zahrát, tak máte ideální záminku to dohnat. Hra tímto krokem dozrála a zbavila se pár neduhů, které jí už pár let trápily. V dnešní době se musí smeknout před lidmi co se po několika letech práce klidně vzdají nároku na placenou hru a vše nám dají zdarma. I tak se vždy najdou rejpalové, kterým se to nelíbí a stále se bude čekat na HL3. Tentokrát se hodnocení vzdám vzhledem k formě updatu. Myslím však, že recenze mluví sama za sebe.
Napsat komentář