Velkým úspěchem financování v roce 2012 byl projekt Godus. Vývojář, který stál za zrozením žánru tvz. Božských her Peter Molyneux vybral od lidí téměř dvacet milionů korun. Teď však přiznal selhání.
Molyneux slíbil hru, která měla „znovu vynalézt“ žánr božských her – tedy takových her kdy si lidé mohou hrát na boha. Po dvou letech však přiznává, že to co slíbil prostě nesplní. Jedna část týmu se rozpadla a druhá část zbylých a to včetně Molyneuxe se věnuje jinému projektu – mobilní hře The Trail.
„Mám-li být plně upřímný, nedokáži si představit, že dokážeme do hry dostat všechny funkce naslibované na Kickstarteru.“ vyjádřil se na fóru jeden z nových vývojářů současně pracující na hře Godus. Příspěvek ukončil prohlášením, že se chtějí snažit udělat z Godus dobrou hru než na to jak splnit sliby dané na Kickstarteru.
„Je tu spousta věcí, které jsem udělal špatně neboť jsem neměl žádné zkušenosti s Kickstarterem. Nikdy předtím jsem nevydal hru v Early Acces na Steamu a nikdy jsem nevytvořil hru na mobil. A právě kvůli tomu jsem udělal několik strašných chyb.“ lituje v prohlášení z letošního února Molyneux.
Až na to, že Molyneux není žádným amatérem a vývoji her se věnuje už od roku 1984. A hlavně to není prvně co se mu sliby bortí jako domeček z karet. V prosinci 2014 došlo na pár stížností na Kickstarteru od Techradaru. Prý Kickstarter tlačí vývojáře do nemírných slibů tedy buď to splní nebo z toho nezískají nic.
Godus, který byl loni vydán na mobilní zařízení dopadla v recenzích katastrofálně. Největší ironií na tom je že sám Molineux ostře kritizuje přístup jiných vývojářů k přístupu k modelu Free 2 Play. Sám ho totiž pochopil mnohem jinak než kritizovaní vývojáři… u něho není hned zřejmé za co se bude platit. PC verze je však stále ve fázi Early Acces v digitální distribuci zprostředkovanou Steamem. Vývoj postupuje hodně pomalu a není vůbec jasné kdy má samotná hra vůbec vyjít.
I uživatelské recenze jsou v poslední době pouze negativně založené. „Jsou to jenom vyhozené peníze. Pochybuji, že si od této společnosti ba od jeho tvůrce ještě někdy něco koupím.“ napsal uživatel Shiria13, který u hry strávil pěkných 110 hodin. Další uživatelé celý projekt hodnotí hodnotí jako podvod. Aktuální počet vývojářů na této hře sčítá pouze dva lidi. Peter Molyneux má svém seznamu takové legendy jako Populous, Dungeon Keeper nebo Black & White.
Co si vůbec o tomhle myslíte vy? Je Peter Molyneux člověk, který žije ve vlastním vysněném světě, kterému se jeho projekt rozpadl pod rukama nebo je to prostě podvodník?
Napsat komentář