Na Rise of the Tomb Raider si ještě pěkných pár měsíců počkáme, přesto nás letos jedno nové dobrodružství krásné archeoložky čeká. Již za pár dní totiž vychází Lara Croft and the Temple of Osiris, tedy sequel k velmi povedené kooperační akci Lara Croft and the Guardian of Light. Ta před čtyřmi roky nabídla pro slavnou sérii netradiční hratelnost, kdy jsme společně s jedním kamarádem ovládali Laru a jejího kumpána Toteca na nebezpečné výpravě, plné nepříjemných pastí a desítek nepřátel. Guardians of Light se vyznačovalo především svižnou a akční hratelností v izometrickém pohledu, což však až překvapivě dobře zafungovalo a hra tak patří k nejlepším titulům posledních let, co se kooperace týče. Budeme se bavit i u chystaného pokračování?
Egyptská dovolená
Příběh nás tentokrát zavede do egyptských pouští, kam Lara přijíždí prozkoumat dávné chrámy. Jak už to tak bývá, poklidné bádání se trochu zvrtne a hrdinka musí spolupracovat nejen s profesním rivalem Carterem Bellem, ale i s dvojicí zotročených egyptských bohů. Bůh zla jménem Set se totiž rozhodnul zotročit dosud nezotročené, což se logicky ne všem líbí. Čtveřice statečných se tak musí potýkat nejen s všudypřítomnými pastmi, ale taktéž se stovkami potvor z egyptského podsvětí. Opět se tak bude hodně bojovat, k čemuž každý z hrdinů přistupuje různě. Lara a Carter se spoléhají především na svojí mrštnost a účinnost svých zbraní, jejich božští kolegové zase pustoší bitevní pole starou dobrou magií. Vyšší počet hrdinů samozřejmě znamená větší počet hráčů pro kooperaci – zatímco minule šlo spolupracovat pouze ve dvou lidech, v novém díle si můžete pozvat hned tři kamarády. Stejně jako v GoL půjde hra projít i v offline režimu s počítačem ovládanými společníky, je ale potřeba počítat s tím, že tenhle titul je prostě určen na kooperativní hraní a osamělý vlk si ho nemusí dostatečně užít.
Kdo s koho
Hratelnost nabídne osvědčený recept z minula, tedy mix logických hádanek a zběsilých bitev s obyčejnými stvůrami i obrovitými bossy. Samotné prostředí chrámu by mělo nabízet relativní volnost pohybu i zajímavé scenérie, k čemuž má přispět dynamicky se měnící počasí. Po lokacích budou rozházeny desítky odměn a pokladů, jejichž sbírání vylepší statistiky postavy a také se zanese do komunitního žebříčku, ve kterém se budete moci trumfovat s přáteli. Sílu artefaktů a účinnost bonusů ovlivní i počet hráčů – zatímco při nekompletní sestavě živých hráčů budou nepřátelé jednodušší a bonusy menší, při plném počtu čeká hráče větší výzva, vykoupená bohatšími odměnami.
Lara Croft and the Temple of Osiris se tak drží principů svého předchůdce, přihazuje větší počet hráčů a více či méně kosmetická vylepšení. Páteří hry je opět kooperační režim, který dokáže obstarat perfektní zábavu, pokud seženete dostatečný počet parťáků. Jako předkrm před temným Rise of the Tomb Raider ideální záležitost.
Lara Croft and the Temple of Osiris vychází na PC, PS4 a Xbox One v úterý devátého prosince.
Napsat komentář