Menu

Interstellar Marines – Nadějný projekt ze staré školy

V poslední době sleduji, že s hrami typu Indie se roztrhl pytel. Tyto tituly mne pokaždé míjely díky jejich nekrabicových formách. Nyní se mi do rukou dostala jedna o které vývojáři z Zero Point Software mluví jako o tříáčkovém titulu. Též odmítli spolupráci s velkými vydavatelskými společnostmi a chtějí udělat hru pěkně po svém. Hra je zatím v Early Acces přístupu a k dokonalosti má ještě daleko. Zatím působí spíše jako nádherné technologické demo Unity Enginu čtvrté generace.

Hra oživuje styl taktické FPS ze staré školy a nabízí jedinečnou směs kooperace, RPG a nelineární hratelnost. V roli elitního vojáka, který byl vybrán do přísně tajného vojenského programu ‚Project IM‘. Tato elita je sestavena pro ochranu lidstva před všemi hrozbami mimo naší sluneční soustavu. Hra je inspirována tituly jako Deus EX, System Shock 2, Rainbow Six 3: Raven Shield nebo Half-Life.

12

Námět je to přímo skvělý avšak zatím ve hře chybí. Zde tedy platí, že jde o Early Acces ve správném slova smyslu.

3

Pojďme si trochu popsat kampaň pro jednoho hráče, která je zatím nabízena. Hra začíná ve výsadkovém raketoplánu (smím-li to tak nazvat) a vyzbrojen dvěma samopaly. Krom samopalů však vaším nejlepším přítelem bude baterka neboť bez proudu, který musíte nahodit nebude žádné světlo. Pokaždé musíte jít za danými značkami které vám ukazují kde přesně se nachází místnost do které musíte jít. Hodně často jí budete bloudit neboť chybí minimapa a značky jsou nevyrovnané tudíž dokud se nedostanete do stejné polohy tak nevíte jestli se cíl nachází ve vaší pozici nebo někde pod vámi. K postupu budete též dost využívat ventilačních šachet. V celém tom pátrání nám budou bránit nepřátelští androidi, kteří se tu volně potulují.

45

Na lodi vládne převážně tma a tak uvidíte pouze to kam svítíte baterkou – atmosférou to bude dost připomínat Vetřelce. Androidi jsou nevyzpytatelní a buď po vás hned vylítnou a nebo ti co vás zahlédnou tak utečou. V té tmě je to však někdy o zástavu srdce když po vás takhle z temnoty vyběhne. Při postupu se vážně nevyplatí spěchat a možná když nějakého zahlédnete je dobré ho pojistit jednou přesnou ránou do hlavy. Hra je i na normální obtížnost celkem těžká takže androidům nedělá takový problém vás na pár ran zabít a nehledě na to, že potom po vás i střílejí ze zbraní. S municí si nemusíte dělat žádné starosti neboť jí máte neomezenou… neznamená to však, že nemusíte přebíjet. Při přebíjení jste obzvlášť náchylní nepřátelským útokům.

67

Převážnou dobu budete bloudit po lodi a pořád budete něco hledat a aktivovat. Též se tu najde i několik chyb jako třeba žádná odezva při otevírání dveří kdy se dveře prostě neotevřou a po pár zkouškách se otevřou. Též vyzbrojení androidi jsou pomalejší – někdy mají úplnou šanci vás v jednom momentu rozstřílet na kaši, ale oni se k vám prostě otočí zády. Pro jednoho dá hra celkem zabrat a jakmile dosáhnete nějakého delšího postupu tak zmizí ukazatelé… nejspíš v tom momentě by měla mise končit, ale běží dále. Velmi frustrující záležitostí na hře je absence checkpointů tzn. že po každém zabití bude mise restartována a musíte to celé dělat od znova.

89

 

 

 

 

 

 

To co jsem psal výše však platí i pro kooperační hru neboť je to ta mise, kterou hrajete pro jednoho hráče. Hra je někdy až moc obtížná i pro více hráčů.

10

Zastřílíme si na osmi vzhledově nádherných mapách a to jak na zkoušku tak ve hře více hráčů. To tu je jako Kooperace nebo klasický Multiplayer. V Coop se vrhnete do boje s třemi dalšími hráči a v prozatímní nedokončenosti hry máte možnost projít pouze tu misi, kterou si můžete zahrát ve hře jednoho hráče. V tomto módu máte větší šanci na úspěšnost, který byl ve hře jednoho hráče díky checkpointům minimální neboť vás parťáci mohou zvednout zpět na nohy. Se hrou více hráčů však přichází jiná zábava. Je zatím nabízen pouze jeden mód, který by se dal nazvat jako Capture The Flag. Zabíjet lidské nepřátele a zabírat ‚vlajky‘ nepřátelského týmu. Pro zbytek platí to co pro Single nebo Coop.

1112

Poslední aktualizace

Nové aktualizace přinesli ke kampani pro jednoho hráče tak i ke Kooperaci tři nové módy. První je Survival a jak už z názvu vyplývá budeme muset přežít hordy útočících DCTR (Defective Combat Training Robots). Cílem této mise je infiltrovat se a aktivovat všechny napájecí uzly. Druhým módem je Elimination. V tomto módu musíme eliminovat všechny DCTR v okolí. Třetím módem je Escape. Cílem je uniknout z objektu předtím než budete čelit obrovské přesile DCTR.

13

Technologie a historie projektu

Hra samotná běží na enginu zvaném Unity čtvrté generace a přináší sebou hotovou pastvu pro oči ať už jde o interiéry nebo exteriéry. Též se tvůrci vyvarovali větším bugům a hra je průběžně patchována. Hra na Unity Enginu není tolik náročná avšak se někdy vyskytnou problémy, které způsobí trhavost hry a je úplně jedno jestli mezitím snížíte detaily. Vývoj hry pod názvem Project IM odstartoval v roce 2005 a byl popsán jako AAA, akční, FPS a dobrodružná hra. Původně byla vyvíjena pro tři hlavní platformy – tedy PC, X-Box 360 a PS3. Též i její tvorba započala na enginu firmy Epic Games a to na Unreal Engine. Hra byla financována hráči z předobjednávek a vnějšími investory což odstranilo potřebu vydavatele. Jejich snahou je vytvořit hru vyšší kvality než je od jiných nezávislých vývojářů obvyklé.

1514

Strategie Zero Point SoftWare je spolehnutí se na fanoušky a jejich předobjednávky i když je hra stále daleko k dokončení. V říjnu roku 2012 se pokusili rozjet kampaň na kickstarteru s cílem 600.000 dolarů. Jejich kampaň však nesplnila očekávané cíle a vybralo se pouze 157.906 dolarů.

Hra byla vypuštěna jak Steam Early Acces, 2. července 2013 v pra-alpha formě s tím, že se pokaždé za 3-6 týdnů aktualizuje. Na Steamu se objevili dvě verze. První základní je možné zakoupit za 16,99 euro. Druhou je Spearhead Edition, která je určená pro ty, kteří chtějí vývojáře podpořit a na oplátku pak budou jejich jména zahrnuta v titulcích a dostanou přístup digitálního stažení artworků a soundtracku. Tato edice na Steamu vyjde na 40,99 euro.

Hra bude mít k dispozici několik kampaní ,které budou vydané v pořadí v jakém byly vytvořeny a budou k dispozici bez příplatku pro každého stávajícího vlastníka. První kampaň vyšla 27. září 2014 kdy byla vydána první Coop mise s názvem NeuroGen Incident.

1617

 

 

 

 

 

 

Poslední slova

Projekt už dostal celkově 14 Updatů a už se začíná více vyjasňovat. Já osobně si myslím, že je tento projekt nadějný a i když do něho zprvu nechcete riskovat své peníze, ale o titul by jste měly zájem tak se vyplatí sledovat nejnovější novinky a aktualizace… možná, že vás to pak přesvědčí k investici.

Žádné komentáře

Playhit TV

Česká databáze her

Reklama