Přemýšleli jste někdy nad tím, jak se žije člověku, jehož jediným úkolem je dávat pozor na lesní požáry v USA? Žádný med to není. Sedíte sami ve strážní věži, všude kolem les, jediným kontaktem s lidstvem je vysílačka, a kdykoliv se někde mezi stromy může objevit pramínek kouře, značící vznikající požár. Právě život takového lesního hlídače zaujal malé vývojářské studio Campo Santo, tvořené jak talentovanými nováčky, tak zkušenými harcovníky, kteří se podíleli na titulech jako Bioshock II nebo Mark of the Ninja. Výsledkem je Firewatch, hra, jakou jsme tu ještě neměli.
Princ ve věži
Hlavním hrdinou Firewatch je Henry, chlápek, jehož osobní život je natolik strastiplný, že ho donutí přijmout jistou letní brigádu v národním parku ve Wyomingu. Píše se rok 1989 a po zničujícím požáru, který zdevastoval Yellowstone, dochází ve Spojených státech k ,, boomu“ strážních věží, jejichž úkolem je včas zaznamenat vznikající lesní požár. Právě do jedné takové stavby na nejvyšší skále široko daleko se Henry na několik měsíců uchýlí, aby se dal dohromady z problémů běžného života. Jeho jediným spojením s civilizací je vysílačka, skrz kterou komunikuje s nadřízenou jménem Delilah. Jak bude jejich spolupráce probíhat je čistě na hráči. Pokyny z vysílačky můžete zcela ignorovat, případně si hledat vlastí způsoby postupu.
Jdeme na houby?
Hra sází především na tajemnou atmosféru. Z hrdinova placeného nicnedělání se postupně stane mnohem závažnější dobrodružství, kdy Henry přestane chápat, o co vůbec jde. Navíc je horké a suché léto, a riziko požáru je veliké. Tvůrci logicky nechtějí prozradit celou osu příběhu, objevování souvislostí a skládání střípků dohromady by ale mělo být jedním z hlavních pilířů hry. Dalším tahákem by měl být herní svět. Campo Santo je malé studio, takže nečekejte propracovanou mapu ve stylu GTA, les by ale měl být plně otevřený a připravený na průzkum. Výrazným motivem k virtuálním procházkám bude grafická stránka věci, protože dosud zveřejněné gameplay záběry působí kouzelně. Komiksově laděný styl dokáže vykouzlit parádní přírodní scenérie, což s příjemným hudebním podkresem v podobě štěbetání ptáků a šumění stromů vytváří solidní estetický zážitek. Jasně, na procházku do lesa můžete vyrazit i ve skutečnosti, tak proč se tím obtěžovat ve hře? Především kvůli zajímavému příběhu, jehož průběh můžete výrazně ovlivnit svými rozhodnutími, a který klade velký důraz na emoce. A samozřejmě kvůli neobvyklému námětu, protože hlídač lesních požárů není úplně klasická hrdinská kategorie.
Firewatch rozhodně nebude hrou pro milovníky frenetické akce a velkolepých efektů. Pro ostatní by ale mohlo jít o velmi zajímavý zážitek, jaký dokáže vytvořit pouze indie scéna. Vydání je zatím plánováno pouze na PC, tvůrci neurčitě hovoří o roku 2015.
Napsat komentář