Jeden z nejúspěšnějších seriálů současnosti s podtextem virového onemocnění, hnijícího masa a čistokrevného apokalyptického survival hororu přináší další pokračování pro milovníky her. Není to ale trochu pozdě? Kdo má mozkové buňky na to, aby si téměř po čtyřech měsících rozpomněl, jak to ve třetí části dopadlo? A kdo vůbec tuší, jak celý příběh před sedmi měsíci začal?
Studio Telltale se jednoduše zakouslo do obrovské flákoty masa a nyní s vypoulenýma očima zjišťuje, že kus leží v žaludku zatímco hlava ještě přežvykuje. Pokud se v honbě za novými tituly jako je Tales from the Borderlands nebo Game of Thrones chtějí vykašlat na své rozjeté projekty, tak se jim to daří na výbornou. The Walking Dead je skvělým příkladem nevídaného zpoždění a samotní hráči vykřikují, že zapomínají na děj předchozí, který si formou doučování připomínají.
Už jde jen o čistokrevný mlýnek na maso
Pokud patříte mezi velké fanoušky seriálu a hru berete jako skvělé zpestření před nastupující další sezónou, určitě mi dáte za pravdu ten kategorický rozdíl v pocitech. Seriál je vybudovaný na hlubokém se v cítění do jednotlivých postav. Při sledování jednotlivých dílů se do některých zamilujete, další nesnášíte a o pár z nich máte strach nebo je dokonce v koutě místnosti pod teplou duchnou opláčete.
Herní počin tento náboj postrádá. Jako hráč nemáte sebemenší šanci se do postav v cítit, zamilovat se nebo si k nim vytvořit jakékoliv virtuálně laděné pouto. Lidé zkrátka umírají a vy ihned na to zapomínáte jejich jména a je vám to ve skutečnosti úplně jedno. Telltale nevytvořila špatnou hru, podle mnohých jde o nejlepší pokračování vůbec. Mě to však nestačí, možná je to tím, že seriál nabízí úplně jiný pohled, emoce a zážitek. Hra namísto kvalitní emocionální podívané nabízí velkolepou karbanátkovou hostinu z přátel, které vlastně ani neznáte nebo je znát nepotřebujete, přijdou další.
Konečně se cítíte více jako hráč
Telltale byla už profláknutá tím, že vás ve svých epizodách doslova vedla za ručičku přednastavenou cestou bez jakékoliv šance více prozkoumat okolí. Nyní se můžete těšit na prolínání vašeho dosavadního postupu. Pokud si poctivě ukládáte sejfy z minulých dílů, budete svědky, jak vám hra připomene vaše rozhodnutí třeba z prosincového dílu loňského roku.
Tyto slabé chvíle vám připomenou, že jste vlastně hráč, který ovlivňuje děj celého příběhu. V tomto díle se zhostíte malé dvanáctileté holčičky Clementine. Tento díl sice postrádá nějaký cíl a spíše jde jen o bezmyšlenkovité bloudění chátrajícího seskupení. Tento díl je sice nejkrvavějším z celé druhé sezóny, ale i tak vám doporučuji počkat několik měsíců na poslední díl a pak si celou dvojku zahrát jedním hltem, více pochopíte děj a nezapomenete toho tolik, jako pravidelný hráč, co čeká s křížkem v ruce na další pokračování.
Vaše recenze mi přišla krátká a zbytečná. 1. na hru plivete a poté ji dáte kladné ohodnocení,to podle mého názoru postrádá logiku.Příště si zkuste s recenzí více vyhrát
Na hru určitě neplivu, to bych si nedovolil jen poukazuji na problém, který Telltale díky obrovskému množství tvorbě začínají mít a odráží se to na pozdním vydávání. Hra je ve své podstatě špičková, jen přístup Studia trochu pokulhává.
Jak říká TugaCZ. Hře dáš jen a pouze negativa, kde také zmíníš i část, se kterou většinou lidé problém nemají, a to „vcítění se“ do postav. Recenze na hru, která má 2 série (tudíž zatím 9 epizod) se mi zdá být moc krátká, a navíc ještě hodnocení 9/10 za nevysvětlené klady.
Toto nebyl hate, ale jen upozornění na co se máš do dalších recenzí zaměřit.
Jde o recenzi pouze na poslední díl, nikoliv na celou sérii. I přes vysoké ocenění, které si hra bezesporu zaslouží mě nedalo, abych nepoukázal na několik nesrovnalostí. Mím stylem není chválit zlato a říkat o něm jak je zlaté, ale rád o zlatě řeknu, že by ve mě mohlo probudit tohle a že mohlo být vytěženo dřív. Tím však neříkám, že by nešlo o supr dílo. Jen aby bylo pro mne dokonalé a na čistých 10, chtělo by to zapracovat na detailech, které jsem uvedl v článku, jelikož ve své podstatě o detaily jde.
Z technické stránky: Hodně opakuješ slova a to hold na recenzi půjde poznat. Jednoduše: ze čtení té recenze je mi na blití a není to jen díky tý koprovce co jsem měl k obědu.
O hře: Hra je Interaktivní film (tudíž by tě měli autoři vést za ručičku). A vcítění do postav? No promiňte maestro Chlumecký, ale já se do Clementine úplně zamiloval (A to nejsem pedofil). Také hodnotíš věci, které by asi neměli být ani přímo hodnoceny jako protiklad. Jo to je další věc. Vím, že protiklady se přitahují, ale v recenzi hru strhat a poté jí dát 9/10? Já osobně, bych hře dal tak těch 8/10. Z pohledu tvého bych dal tak 4/10, tedy aspoň podle toho co jsi psal. To je dost na zamyšlení, maestro Chlumecký. :-)
Bohužel, ale já se do hlavní postavy tolik nevcítil a vedení za ručičku by nemuselo být až tak okaté, to je můj názor.