Zapomeňte na vše, na co jste z FPS her typu Battlefield nebo Call of Duty zvyklí. Žádné perky, rozdílné classy, upravitelné zbraně, automatické zaměřování či krycí systém. Toxikk, nově oznámená hra od německých vývojářů z Reakktor Media, se vrací k počátkům akčního žánru, s cílem přinést dnešním hráčům arénovou hratelnost v moderní grafice. Namísto zmíněných vychytávek, běžných skoro pro každé FPS posledních let, chce bodovat především nekompromisní hratelností s důrazem na hráčův skill, kterou prosluly legendy žánru jako Unreal Tournament. Tvůrci to charakterizují podtitulem ,, frag like it´s 1999“.
PC only
Co musí každého PC hráče zahřát na srdci je fakt, že Toxikk je dělaný pouze na PC platformu. Sami tvůrci říkají, že podle nich se střílečky prostě mají hrát s myší a klávesnicí. Pohyb po mapě by tak měl být přesný a rychlý, k čemuž by mělo přispět i detailní nastavení myši, tak aby každý hráč byl spokojen a mohl reagovat přesně podle svých představ. Samotný gameplay by měl ctít pravidla žánru. Dvojité skoky, akrobatické úskoky, po mapě se povalující boostery, lékárničky i futuristické verze klasických zbraní, se kterými ve zběsilých střetech budete kosit protivníky. Po každém respawnu začne hráč pouze se zbraní na blízko a obyčejnou pistolí, lepší flinty se dají získat pouze během hry. Všichni bojovníci tak začínají na stejné startovní čáře. Herní mapy se dají rozdělit do dvou skupin. Zatímco klasické mapy skýtají frenetickou hratelnost na malém prostoru, maximálně pro osm hráčů, druhá skupina až pro šestnáct hráčů nabídne o něco větší prostředí včetně vozidel.
F2P? Nikdy
Přestože jsem v úvodu zmiňoval absenci systému úrovní či skillů, jistý postup budete během hraní zažívat. V Toxikku je totiž přítomen systém zkušeností, který má za úkol od sebe odlišit jednotlivé vrstvy hráčů. S větším počtem XP bude stoupat hráčova úroveň, která ale nijak nezmění schopnosti jeho postavy. Vše by mělo sloužit pouze k účelu reputace, když na základě levelu budete vědět, jak moc kvalitní protivník proti vám stojí. Tohoto prvku by logicky měl využívat match-making, aby zamezil střetnutí nováčků s protřelými střelci. Sympatickým krokem tvůrců je, že se rozhodně chtějí vyhnout F2P režimu, na kterém funguje několik podobných titulů: ,, Opravdová arénová hratelnost vyžaduje, aby všichni hráči měli vždy stejné schopnosti a stejný přístup ke všem zbraním“. Jediným rozhodujícím faktorem by tak měl být hráčův skill.
Udělej si sám
Každý registrovaný hráč bude mít možnost zažádat o vývojářský balíček, který mu umožní vytvářet vlastní mapy, postavy, skiny či vozidla. Všechen uživatelský obsah by se pak měl shromažďovat na stránkách tvůrců, kde si komunita samo rozhodne, zda se daná modifikace objeví ve hře. Samozřejmě zadarmo. Jediné, co by mohlo vývoj velmi slibné střílečky nabourat, jsou finance. Reakktor je totiž indie studio, které se financuje samo, a tedy i Toxikk bude do oběhu vypuštěn bez vydavatele. Tvůrci uvádějí, že veškeré peníze jdou na vývoj hry, a prosí hráče, aby za ně udělali reklamní kampaň, na kterou už prostředky nezbývají. Pokud je tomu opravdu tak a Reakktor zvládne celý vývoj hry zafinancovat, neměl by být s publicitou problém. Po podobných hrách je a bude poptávka, což dokazuje i vlna zájmu, která se po pátečním oznámení hry zvedla. Distribuce bude samozřejmě probíhat přes Steam, kde by se hra v režimu Early Access mohla objevit již ke konci tohoto roku.
Napsat komentář