Když jsem napsal preview na The CREW, závodní hru vycházející již tento rok jedenáctého listopadu, mohl bych také napsat recenzi na hru, jejíž nástupcem by měla být právě pecka od Ubisoftu. Jde o Test Drive UNLIMITED se sériovým označením Dvě.
Španělský ostrov Ibiza
Příběh, který TDU 2 představuje nesází na žádnou epiku nebo divokost. Příběh je prostě Váš. Ocitáte se na párty svých vlastních narozenin. Jsou zde všechny slavné celebrity, které se zde baví, tancují, koupají se v bazénu a DJ to pořádně rozjede. Když tu náhle si vás zavolá dívka jménem Tess, že má pro vás dárek. Hm… Co to asi bude? Vaše kroky vedou směrem do garáže. Happy Birthday! Před vámi stojí červené Ferrari California. Tak na co čekáte? Jeďte ho projet, užijte si jízdu!
Ťuk ťuk… Kdopak mi to klepe na okno? Měl jsem tak krásný sen.
Krásný sen skončil. Probouzíte se v tom samém Ferrari, o kterém se vám zdálo a na okénko vám klepe Tess „Probuď se kamaráde. Je čas vystoupit a přijmout to že tvůj život nestojí za nic.“. Zde začíná skutečný život ve kterém pracujete jako řidič a náhle jste byli vyhozeni. Naštěstí zrovna Vás potřebovala aby jste jí odvezli na natáčení do televizního studia. Je totiž moderátorkou a závodnicí v pořadu Solar Crown. Cestou tam si všimne vašich závodních dovedností. Díky tomu, že se zranil jeden z účastníků dostanete od ní doporučení a vaše cesta vede do garáže kde si můžete koupit jedno ze tří aut – Ford Mustang Fastback, Lotus Esprit S3 a Lancia Delta. Výběr je na vás. Vaše cesta za životem vašich snů právě začala.
S pořádným autem přichází velká zodpovědnost
Když si vyberete vozidlo, dostanete na výběr jaký chcete systém řízení – plnou asistenci, sport nebo Hardcore. Než se však vrhnete do závodů musíte si na ně zajistit licenci různých kategorií. Ty jsou celkem tři a počínají písmenem ‚C‘. Na této kategorii začínáte a jde o závody klasických silničních vozů. Druhou kategorií je ‚B‘. Zde usednete za volant vozů typu S.U.V. což tedy napovídá, že se závody pojedou v off-road. A máme tu poslední kategorii a to je typ ‚A‘. Jedná se o ty nejprestižnější závody, ve kterých nasedneme za volant těch nejrychlejších supersportovních vozů.
Typy závodů a vedlejšího ježdění
Jakmile máte udělené licence, pořádné auto shodující se s typem kategorie a připravené nervy, můžete se pustit do závodů. Závody jsou různé ať už od klasických sprintů, okruhů, speedtrapů, checkpointů nebo závodů ve kterých musíte plnit nějaké úkoly (slalom a jiné). Tyto závody jsou hlavně v turnaji jako povinné. Jde však o hru v otevřeném světě tudíž jsou zde i nepovinné jízdy, které jsou rozmístěny různě po mapě. Jde většinou o úkoly jako například „Někam mne odvez.“, „Rozpumpuj mi krev v žilách!“ a nebo „Nemám čas, můžeš mi auto odvézt do servisu?“. A nebo si můžete dát duel se závodníkem, kterého zrovna potkáme. Avšak jak závody tak vedlejší úkoly nejsou pouze o tom abychom dojeli první nebo včas. Existují zde penalizace například když budete bourat do vozidel nebo vyjíždět z vozovky. Hra je krutá a jistě nám nebude odpouštět většinu chyb což může být pěkně frustrující.
Ocenění za snahu
Každé vaše snažení je sledováno a hodnoceno do pěti kategorií.
Competition – body do této kategorie narůstají zúčastňováním závodů, povinných, nepovinných nebo duelů.
Discovery – tyto body získáme průzkumem okolí. Ať už od obyčejné projížďky, hledání obchodů nebo výzev. Čím víc projetých silnic tím více bodů k dobru.
Social – body stoupají díky sociálnímu životu tzn. komunikace s postavami, nákup oblečení, návštěva holiče, plastického chirurga nebo pomoc cestujícím.
Collection – pro nárůst bodů napomáhá vlastnictví. Nejlépe zaplnění garáže auty či vlastnění luxusních vil.
Global level – Tato kategorie je poslední. Nahromaďuje vše z již zmíněných kategorií. Odemykají nám další turnaje a časem nám dá i možnost vycestovat na druhý ostrov v této hře.
Čas k nakousnutí důležitosti o které tato hra je – Vozidla
Hra nám nabízí spoustu vozidel – značek i druhů. K tomu tu máme hned několik pohledů – za autem, daleko za autem, z nárazníku, přes kapotu a pohled z kokpitu. Vzhled vozidel je naprosto detailní a připadá vám jako by jste řídili skutečné auto. Každý záhyb, osvětlení, klakson, dokonce i interier je výborně zpracován. Nejde však pouze o vzhledovou stránku, ale i výkonnostní. Vozidla v některých případech dokážou překonat svou maximální rychlost a někdy je i obtíž se na ní dostat. Doprava bývá dost živá a někdy i naštvání hodná. Když taháte maximální rychlost v pruhu pro rychlíky a nějaký idiot jedoucí sto kilometrovou rychlostí se zrovna rozhodne zabočit do toho pruhu. Nehledě na to, že vozidla mohou snadno přejít do smyku. S policií si zde taky neužijete žádnou zábavu. Jakmile vás pronásledují, rozmisťují zátarasy a vysílají další posily. Jakmile se s autem v pomalejším zrychlením vybouráte, začíná odpočet od pěti a už je velmi malá šance jim ujet.
Ve Free runu nejste však nuceni nikam spěchat a můžete si hrát na slušného – zastavovat na semaforech, používat blinkry a tak. Můžete stahovat okna a u kabrioletů dokonce stáhnout střechu. Rádio zde taky funguje, akorát výběr hudby není zrovna světový. Hrají tu pouze dvě stanice – Rocková a Disco. Bohužel je tu absence natáhnutí vlastní muziky avšak nám to vynahradí skvělé zvuky motoru vozidel kdy každé auto má svůj specifický zvuk – sportovní vozy zní jako pila. Američtí svalovci mají svůj typický agresivní a uřvaný zvuk. Tuning je pouze o barvách a o výkonu, ale ani nitro zde nečekejte. Poškození není nějaké zrovna převratné, většinou jde o promáčknuté plechy nebo nejdou dovřít dveře. V terénu se vozy špiní. Ve hře kromě automobilů jsou i motocykly.
A kde všude se s těmito auty budeme prohánět?
Jak už jsem nakousl dříve – ve hře navštívíme dva ostrovy. Začínáme na Španělském ostrově Ibiza a postupem se dostaneme na americkou Havaj. Když už jde o takové parádní kousky světa tak nebudeme omezeni pouze pár silnicemi – městské, lesní, polní, dálnice a jiné. Každý kilometr Vám bude připadat jako pěkná dálka a také vše trvá delší dobu než někam dojedeme. Ostrovy jsou tedy veliké. Ve hře se střídá nejenom den a noc, ale i počasí. Města sice vypadají dobře, ale krom spolujezdců na vozovce zde nejsou žádní chodci.
Co takhle Váš sociální život?
Ihned od začátku máte na výběr z šesti postav. Postavy jsou však přednastavené a pro teď s tím nic nejde dělat. S postavou budete hrát z pohledu první osoby. Svojí postavu budete vyvíjet – nakupovat oblečení, navštěvovat kadeřnictví, kupovat domy nebo jachty, možnost navštívit plastického chirurga a to nejdůležitější – navštěvovat autosalony a kupovat vozy.
A jak se to všechno ovládá?
Hra má poněkud divně nastavené ovládání. Řízení je normálně na šipkách, ale zbytek je poněkud chaotický. Ruční brzda je na levém Shiftu, řazení na mezerníku a levém Altu. K tomu řazení – hra nám nabízí na výběr ze čtyřech převodovek z toho máme první automatickou a druhou sekvenční (manuální). Zbylé dvě jsem se do teď nenaučil používat a k řazení nám nabízí k použití ještě spojku.
Co takhle hra Online?
Pokud hrajete v online režimu můžete se připojit do závodu s jinými hráči. Ty budete také potkávat ve Free runu. Můžete je vyzvat na duel, vytvářet vlastní závody a nebo jezdit závody vytvořené hráči.
Jak to všechno vypadá po grafické stránce?
Celá hra běží na enginu zvaném „In-house engine“ s technologií fyziky od Havok. Jak už jsem psal výše – vozidla jsou zpracovaná do každičkého detailů. Vzhled okolí taky není špatný avšak není příliš detailní. Určitě pár chybek se zde najde. U závodních her si často všímám rozostřování Antialiasingu. Bugy, které na sebe příliš neupozorňují se projeví nějakou chybou jako například když srazíte značku, může se stát, že se vám zapustí do kapoty a nebo jí prostě tlačíte před sebou. To výrazně zpomalí Vaše auto a někdy to i zanáší do stran. Z toho plyne ponaučení – nebourejte do značek. Dále je tu málo destruktivních předmětů, ale to jde spíš do realismu – už vidím jak někdo autem zbourá pevný dřevěný plot. Někdy se zde ale vyskytne i tzv. betonový keř, kterým neprojedete ani kdybyste chtěli. Vzhled postav taky není zrovna detailní, ale jde přece o závodní hru a důležitá jsou auta.
Čas to uzavřít
Všechny herní prvky fungují dobře, vozy vypadají výborně a hra skvěle simuluje snobský způsob života. Především s možností vytáhnout se od samotného začátku až na vrchol. Na hře pracovalo studio Eden Games a vydávalo americké studio Atari. Test Drive UNLIMITED 2 vyšlo v Evropě 9. Února 2011 ve verzi pro PC, PS3 a X-Box 360.
Napsat komentář