Snad každý virtuální stratég někdy spustil hru ze slavné série Stronghold. Původní Stronghold ani jeho pokračovatel Stronghold Crusader nebyly zrovna revoluční tituly, které by posílaly hráče do kolen úžasnými efekty nebo chytlavým příběhem. Velmi pěknou 2D grafikou a chytlavou hratelností, mixující budování města s real-time bitvami, si ale mezi hráči získaly velkou popularitu, což dokumentují i miliony prodaných kopií. Od vydání Stronghold Crusader, podle drtivé většiny hráčů nejlepšího dílu série, uplynulo již dlouhých dvanáct let. Vývojáři z Firefly Studios se tak po nedávném HD remaku (a příšerném Strongholdu 3) rozhodli oživit slavnou značku novým dílem, nesoucím originální název Stronghold Crusader 2. Vydání hry už se kvapem blíží, shrňme si tedy, čím by měl nový titul útočit na peněženky hráčstva.
Zpět v poušti
Jak už napovídá křižák v názvu, herní prostředí se výrazněji měnit nebude. Strategické hrátky se tak opět budou odehrávat na Blízkém východě v období dvanáctého století, tedy v době křížových výprav, Richarda Lvího Srdce a Saladina. Co se ale měnit bude je způsob, jakým se na to všechno budeme dívat. Do pouště totiž konečně dorazil plnohodnotný 3D engine, takže by se hra mohla o něco více zpřístupnit i nováčkům, kteří se dosud při zmínce o původním Strongholdu jenom ušklíbli a pokračovali v hraní Total Waru. Nový engine by měl kromě koukatelného zevnějšku zaručit i realistickou destrukci budov, které snadno podlehnou soustředěné palbě z obléhacích strojů. Tvůrci samozřejmě přihodili i hrst nových animací a efektů, žádná revoluce se ale v tomto ohledu nekoná. Zajímavěji už zní přítomnost dynamických přírodních událostí, které dokážou výrazně zamíchat bojovými podmínkami. Chybět by neměly tornáda, písečné bouře či roje dotěrných kobylek.
Jak velké máte srdce?
Co se hratelnosti týče, tady rozhodně výrazné změny nečekejte. Proč taky? Tvůrci se opět snaží přinést zábavný, svižný a zároveň autentický simulátor stavby středověkého města, s velkým důrazem na zuřivé bitvy historicky známých jednotek. K úspěchu bude opět potřeba kontrolovat klíčové oázy, vybudovat funkční ekonomiku a samozřejmě také nepřemožitelné vojsko. K dispozici budou dvě rozsáhlé kampaně, v jedné se vžijeme do kůže anglického krále Richarda zvaného Lví Srdce, v druhé se pak na situaci podíváme z opačného strany pouště v roli sultána Saladina. Nejen kampaní živ je stratég. Návrat hlásí klasický režim Skirmish, nechybí challenge mód nazvaný Crusader Trail, a zajímavou novinkou je i kooperační režim, ve kterém se dva hráči podělí o vládu nad městem a vojskem s cílem pokořit společného nepřítele.
Pro veterány?
Jak už z předchozích řádků vyplývá, nový Stronghold nebude ani zdaleka přelomový titul, bořící zavedené pořádky značky. Naopak, cílí na silnou komunitu z předchozích dílů, kterou tvůrci navíc potěšili příslibem kompletního editoru map. 3D grafikou a podle všeho i mírným odklonem od budování k boji má ale hra potenciál zaujmout i sérií dosud nedotčené stratégy. Komplikací by neměly být ani hardwarové nároky, které se drží sympaticky při zemi (dvoujádrový procesor, 2GB RAM, grafika 512 MB). Do prodeje půjde Stronghold Crusader 2 již brzy – po mírném odkladu bylo konečné datum stanoveno na úterý 23. září.
Napsat komentář