I slyš, bezejmenný hrdino! Tvůj magický svět je opět v nebezpečí, a je pouze na tobě, abys ho zachránil. Tvůj hrdinný předchůdce (taky neměl jméno, nemusíš smutnit) sice před pěti lety porubal, co se dalo, hroziví titáni se z toho ale nějak vylízali a jejich válka ničí bezmocnou fantasy krajinu. Ze země lezou nemrtví, bohové před tím chaosem radši zvolili taktický ústup, a tak je jen na tobě, abys zlu učinil přítrž. Jo a taky ti nějaký zlosyn ukradl duši, jestli sis nevšiml. Tak popadni meč a jdi zachránit, co se dá.
Zpět na pevné zemi
Aneb příběh Risen 3 ve zkratce. Dobře, možná jsem vypustil pár důležitých dějových zvratů, ale premisa zůstává stejná – tady je hrdina, támhle odporné zlo, tak hrrr na něj. Ani legendární RPG série Gothic, natož pak její duchovní nástupce Risen, neoslňovala zrovna originálním a strhujícím příběhem. Trumfy měla schované jinde, a bylo jich požehnaně. Už za pár dnů se na trhu objeví již třetí díl ságy Risen, který se podle tvůrců vrací ke kořenům a chce hráčům opět naservírovat poctivý RPG zážitek ve středověkém fantasy světě. Jinými slovy, zapomeňte na pirátsky laděný druhý díl s podtitulem Dark Waters, Titan Lords chce velmi důsledně kráčet ve šlépějích prvního titulu. Má ale co nabídnout?
Vyberte si stranu
Jedním z hlavních rysů nového Risenu by měl být právě staronový, středověce laděný herní svět. Krajina tak bude plná lesů, skal, jeskyň a dungeonů, prostě klasická fantasy idylka. Svět bude otevřený, tvůrci slibují mnohem rozlehlejší a propracovanější lokace, ve kterých se poprvé v rámci značky půjde pohybovat i plaváním. Kromě rozličné fauny a flóry samozřejmě narazíte i na desítky NPC charakterů, přičemž každý z nich má přednastavenou svojí denní rutinu, kterou dodržuje. V rámci svých patálií se ztrátou duše hrdina navštíví i záhrobí, kde překvapivě bude moci komunikovat s dušemi mrtvých, a zkušený hráč tak narazí na staré známé z prvního dílu. S hrdinovými vnitřními problémy pak souvisí i jeho vývoj. Na základě vašich činů se z geroje buď stane opět člověk, nebo se změní v krutého démona. Systém morálky bude důsledně sledovat vaše chování, a pokud budete sbírat minusové body, ovlivní to i chování okolního světa. Během hraní by měl hrdina přijít do kontaktu se třemi frakcemi, a stejně jako v jedničce si může vybrat, ke které se přidá. Každá nabídne unikátní questy, předměty, zbraně i schopnosti. Jinak ale zůstává pro Risen typický způsob, kdy se můžete naučit vše, na co máte prostředky, nemusíte se tedy řídit obvyklým schématem válečník-zloděj-mág.
Osvědčená kvalita
Risen 3 nabídne vše, co od fortelného RPG čekáte. Tuny vedlejších úkolů, hon za lepším vybavením, vaření, kovářství, prozkoumávání herního světa a samozřejmě boj. Bojový systém doznal mírných změn, vše se točí kolem čtyř různých útoků, které hrdina může řetězit do komb. Nečekejte ale diablovskou klikačku, v Risenu vždy vítězí taktický přístup. Kromě obligátních mečů a seker by měl být velký důraz kladen na střelné zbraně, především muškety. Pokud se náhodou budete cítit v boji osamocení, neměl by být problém obstarat si ozbrojené společníky.
Jestli vám to všechno zní jako lehce vylepšený první Risen, případně libovolný díl Gothicu, jste na správné stopě. Piranha Bytes jsou zkušení vývojáři, a po menší odbočce v podobě druhého dílu se vracejí k tomu, co umí nejlépe. Tedy k poctivému středověkému fantasy se světem volajícím po prozkoumávání, tunami vedlejších úkolů a činností, vtahující atmosférou a zábavným soubojovým systémem. Revoluce v žánru RPG? Ne. Propracované dobrodružství ve známém světě se zažitými principy? To by bylo. Při herním suchu, jaké v létě panuje, to vypadá jako ideální řešení. Risen 3: Titan Lords vychází na PC, PS3 a X360 již patnáctého srpna.
Napsat komentář