Staré střílečky, to tenkrát panečku bývaly hry. Nekompromisní obtížnost, hory a hory nepřátel… Na prvky jako je autoléčení jste mohli zapomenout. A jak čas šel, postupně se od těchto nekompromisních prvků upouštělo a upouštělo, až vznikly primitivně jednoduché hry dnešního typu. Tvůrci Hard Reset si asi řekli, že by se mohli pokusit vykrást principy těchto starých her, plácnout k nim moderní grafiku a prohlásit to za „pokus o znovuoživení mrtvého žánru oldschool stříleček“. Teď si tedy pojďme shrnout, jak tato vykrádačka dopadla.
Příběh? Jaký příběh?
Staré hry nabízely směšnou zápletku (pokud vůbec) a ubohý děj, což Hard Reset zkopíroval na výbornou. Ten „příběh“, co tvůrci slátali dohromady, je k pláči. Lépe by tvůrci udělali, kdyby hra žádný neobsahovala. Celá zápletka je, tak jako byla ve starých hrách hrozná, jenže staré hry se snažily být alespoň vtipné a zábavné, což Hard Reset není.
Staré hry nabízely vysokou obtížnost a hory nepřátel. Tuny nepřátel jsem skutečně potkával, avšak hru jsem hrál na obtížnost „normální“ a nějaký obtížnostní rozdíl jsem neshledal. V každé staré akci vždy na konci levelu čekali gigantičtí bossové. I v Hard Reset jsou bossové, jenže pouze dva, i když levelů je ve hře mnohem více. Na druhou stranu, bossfighty jsem si užil, koneckonců, dnes už si s padesátimetrovými monstry jen tak nezabojuji.
Odbyté neatraktivní lokace
Po celou dobu hraní jsem měl tendenci hře neduhy odpouštět. Když se na mě rozběhl tunový robotický gigant a já záhy zjistil, že se před ním nedovedu skrčit a schovat, odpustil jsem hře, protože jsem měl pocit „že to tak ve starých hrách bývalo“. Vůbec se mi nelíbilo prostředí, ve kterém se celá hra odehrává. Jde o kupu blikajících neonových poutačů a ničím nezajímavých kleneb. Do hry jsem se po celou dobu hraní nedokázal ponořit a většinu času jsem ji tak „speedrunoval“. Hrdina používá dvě základní zbraně. Ty si lze na určitých místech vylepšit, ale mně dva původní modely stačily a celou dobu hraní jsem neměl potřebu cokoliv vylepšovat.
Na závěr bych chtěl zmínit herní dobu. Staré hry měly vždy kopu levelů, za víkend jste němeli šanci, tak jako dnes, hru dohrát. Já Hard Reset dohrál za 3,5 hodiny. Ve hře najdete 7 asi půlhodinových misí. Chcete-li si tedy připomenout, jak hry vypadaly před dvaceti lety, kupte si za pár korun nějakou dvacet let starou střílečku a od Hard Reset se raději držte dál.
Napsat komentář