Téměř týden od vydání hry mi trvalo, než jsem si ji mohl konečně poprvé zahrát. Znám všechny předchozí díly a tak jsem se docela těšil na to, jak se toto pokračování vývojářům povedlo. Mám za sebou tedy prvních pár dní hraní a mohu tedy alespoň krátce shrnout své dojmy a poznatky. Bohužel hned na začátku musím konstatovat, že jsem od hry očekával něco trošičku jiného a původní srovnání s herní sérií Assassins Creed také trochu pokulhává.
Během první půl hodinky hraní vám hra vysvětlí základní principy
Když jsem hru poprvé spustil, čekalo mě nejprve přibližně půl hodiny seznamování se základními herními principy. Naučil jsem se chodit velmi tiše, zhasínat louše pomocí vodního šípu (což jsem zprvu zkoušel i na lucerny a pouze jsem tím proti sobě poštval stráže :D ) či se klouzat na krátké vzdálenosti. Zkrátka hra mi vysvětlila základní ovládání, způsoby obcházení hlídaných míst a podobně.
V dalších misích už musíte spoléhat sami na sebe
Po úvodní misi se konečně hra začne trochu rozjíždět, ovšem právě zde jsem narazil na první věc, která mě celkem vadila. Další skoro hodinu jsem strávil běháním po městě od čerta k ďáblu abych se pouze dozvěděl, kam si mohu zajít nakoupit nebo kde dostanu úkoly. Toto by podle mě šlo shrnout do jednoho videa a označit pozice v mapě. U mě to mělo takový efekt, že mě v tu chvíli přestala hra trochu bavit a dal jsem si do dalšího dne pauzu.
Na vše výše popsané si člověk za chvíli zvykne a hru si pak užijete
Jakmile se smíříte s tím, že budete neustále pobíhat po mapě z jedné strany na druhou, hra vás určitě začne konečně bavit. Můžete se při plnění úkolů vyhýbat strážím v temných koutech či je jednoho po druhém zabíjet pomocí svého obušku. Ovšem připravte se na to, že chování Garretta při boji se strážemi je velmi zvláštní a vaše i soupeřovy pohyby jsou dost komické. Ovšem já věřím, že třeba chování AI upraví Eidos Montreal v nějakém z patchů, kterých se jistě dočkáme.
Napsat komentář