V prvním článku o chystaném čtvrtém díle Assassin’s Creed ( Co vše víme o Assassin’s Creed 4 ) jste se mohli dozvědět jméno hlavního představitele nebo destinace, ve kterých se budeme v připravovaném díle pohybovat. Dnes vám přinášíme preview, ve kterém se dozvíte plno nových věcí o připravovaném AC IV.
Nadšení s příchodem nové éry?
Před rokem jsme byli nadšeni z třetího dílu Assassin’s Creed, který nás zavedl do období americké revoluce, ve které jsme bojovali s novou postavou – Connorem. S příchodem třetího dílu přišla nová éra, nový děj, zcela jiný kontinent a především úplně odlišná a nová postava oproti přechozím dílům. Nejdříve každý jásal radostí, jenže po příchodu podzimu a vydání AC III nadšení u mnohých pokleslo při prvních hodinách hraní. Dopadne to stejně i se čtvrtým dílem?
Pirátská rodina Kenwayů
Assassin’s Creed IV se přesunul z americké revoluce do časnější poloviny 18. století, kdy vzkvétalo pirátství. V této době to byl, dá se říci, hit. Nepracující lidé se dali právě na tuto dráhu, okupovali destinace, okrádali bezbranné, probíhaly námořní bitvy a samozřejmě jejich největším koníčkem bylo loupení obchodních lodí.
Tentokrát budeme bojovat a objevovat svět za zcela nový charakter. Ano, bude to Edward Kenway, se kterým se můžete trochu lépe seznámit ve videu. Není vám jméno Kenway trochu povědomé? Ten, kdo si zahrál AC III zajisté pamatuje na Haythama Kenwaye, dřívějšího assassína, který byl po smrti svého otce osloven templáři a od té doby Haytham bojuje (nebo spíše bojoval) za jejich pravdu. Jenže ve čtvrtém díle nepůjde tolik, resp. skoro vůbec, o Haythama, ale o jeho otce Edwarda. Edward Kenway, otec Haythama Kenwaye a dědeček Connora – nebo také nemilosrdný mladý pirát, ze kterého se později stane assassín…
Víceletá práce na titulu. Že by znamení kvality?
Na čtvrtém díle se pracuje nejeden rok. Tvůrci si zřejmě řekli, že na dalším díle raději budou pracovat déle, než aby poté vývoj uháněli a hra obsahovala plno nedostatků. Nyní se nelekněte – vývoj čtvrtého dílu byl zahájen již v roce 2011.
Někteří si možná řeknou, že díky víceleté práci může být hra zbrzděna například v grafice. Samozřejmě, že takové nedostatky by do hry neměli zasáhnout, resp. Black Flag jde stále s dobou a neustále se vyvíjí. Když se na to koukneme právě druhým pohledem, uvědomíme si, že když se na hře pracuje již déle, bude propracovanější, zajímavější a promyšlenější, než kdyby to byl uhnaný titul, který se popoháněl a vyvíjel tak rychle, že poté vyjde pouze poloviční hra – a to jen kvůli tomu, aby si udržela roční vydávání.
Tohle by ale Assassin’s Creed IV nemělo postihnout. Nejen, že se na tomto díle pracuje již nějaký ten rok, ale také na něm pracuje nemálo studií. Je také zajímavé, že díky tomu, že se AC III překrýval s vývojem čtvrtého dílu, tak na každém díle pracovalo zcela jiné studio. Samozřejmě to, že na hře pracuje více studií není vyjímkou, ale na AC IV se podílí například tato satelitní studia: Singapur, Sofie, Annecy, Kyjev, Quebek, Bukurešť, nebo Montpellier.
Seznamte se, Edward Kenway
Edward Kenway, mladý a drzý pirát, se v 18. století narodil v Cardiffu ve Walesu a po čase se přesídlil do Západní Indie (Karibiku), kde se z tohoto mladíka stane pirát a později bude vytrénován jako assassín. Edward také vlastní loď s názvem Kavka, kterou budeme moci vylepšovat postupným vývojem příběhu.
Neomezený mořský svět
Jelikož má Edward pirátskou krev v těle, tak co by to bylo za hru, kdyby nebrázdil po moři? Právě tato část by měla být velmi otevřená a volná. Když budeme plout po moři, budeme mít plno možností, co můžeme dělat. Skoro vše bude záviset pouze na nás, jelikož omezení by měla být skoro nulová. Kdykoliv si umaneme jít na moře, budeme moci plout a samozřejmě i naopak, takže jakmile budeme chtít jít zpět na zem, zakotvíme s lodí a můžeme dále probíhat destinacemi. Když budeme mít chuť, budeme moci s lodí zakotvit, jít se potápět a přitom třeba s kapkou štěstí nalézt i nějaký ten ztracený poklad nešikovných pirátů. A pokud budeme mít chuť na trochu boje, tak si najdeme nepřátelskou loď a můžeme ji buď nemilosrdně zničit, nebo se na ni nalodit a vlastní silou si ji obsadit.
V podstatě jsme se již s většinou toho mohli setkat ve třetím díle. Z části jsme na to už byli vlastně připravováni, resp. tvůrci do AC III přidali několik námořních bitev a mohli jsme tak zažít jak ničení, tak naloďování. Prostě nás už pomalu připravovali na čtvrtý díl, kde to budeme mít na denním pořádku a můžeme tedy očekávat všechno mnohem propracovanější, zajímavější a s mnohem větším adrenalinem, než tomu bylo ve třetím díle. A nebojte se, tvůrci slibují, že se v AC IV objeví více typů lodí, nejenom jedna, což hru ještě více oživí.
Bez taktiky ani krok!
Tentokrát již nebudeme muset bezmyšlenkovitě naskakovat na každou loď, která nám přijde pod ruku. Vše si budeme mít možnost promyslet a pěkně v klidu naplánovat. Ano, stále se bavíme o moři. Vemte do ruky dalekohled a uvidíte ukázku nepřátelské lodi. Uvidíte její houževnatost, její sílu, posádku a vše, co je na palubě. Díky tomu můžete volit svá rozhodnutí, zda loď obsadíte, nebo ji necháte odplout a raději si vyhledáte další s lepší kořistí.
Není pirát, jako pirát
Ředitel Ashraf Ismail zdůraznil, že jeho globální tým se zaměřil na uvedení Edwarda do historicky přesnější éry, než tomu je například v Disney, tedy žádní papoušci na rameni nebo hák na ruce. Je zřejmé, že tým si je vědom, že Disneyho Piráti z Karibiku jsou definováni hodně fiktivně a to chce právě změnit. Chce být odvážnější a naklonit se spíše k temné a drsné realitě doby.
Edward Kenway nebude samozřejmě jen tak normální pirát a už vůbec ne typický assassín, jaké můžeme znát z přechozích dílů. Edward bude o dost drsnější a akčnější. Z části příběhu to tu zavání menší podobností s Eziem. Edward by měl mít také velmi rád popíjení, dvojité kombo slečen v posteli a ze začátku se bude rozhodovat nerozvážně. To vše se bude postupem příběhu měnit díky vstupu do řádu assassínů. To, že tu bude zřejmě menší shoda s Eziem je pouze velké plus, neboť právě druhý díl byl velmi úspěšný, a byl také dějově zajímavý a výborný.
Ať už jsme hráli za kohokoliv, neměli jste občas chuť bojovat proti templářům s dvojí šavlí? Čtvrtý díl přinese nejen dvojité šavle, ale také čtvery pistole, dvojí skryté čepele, nože, meče, sekery a mnoho dalších zajímavých zbraní. S Edwardem si nebude dobré zahrávat. Tentokrát budou boje ještě akčnější a zajímavější než jaké jsme mohli zažít…
Multiplayer bez lodních bitev
O multiplayeru není prozatím mnoho informací. Tvůrci oznámili, že multiplayer je připravován, ale bitvy lodí v plánu nejsou. Přijde nová éra multiplayeru, nová nastavení, nové herní módy, ale to vše bohužel bez bojů loď vs. loď…
Dobrý či špatný konec?
Vše vypadá velmi dobře, vlastně až tak moc dobře, že máme špatný pocit, aby Ubisoft dodržel vše naslibované. Tvůrci již několikrát podotkli, že se nejedná o restart série, resp. děje na sebe stále navazují a pokračují dále. Hlavní protagonista v současnosti není znám. Jisté je, že Desmond Miles již hlavní postavou nebude, ale tvůrci naznačili, že na něho nezapomenou a ve čtvrtém díle by se na něj mělo několikrát zavzpomínat.
Čtvrtý díl může představovat výborný krok kupředu s propracovaností, otevřeným světem a mnoha možnostmi. Pokud ale tvůrci nebudou opatrní a budou se do hry snažit nacpat co nejvíc, může se stát, že ve hře bude jenom zmatek a nepořádek, díky čemuž se pomalu sami nevyznáme v příběhu. Assassin’s Creed IV: Black Flag vyjde 1. listopadu tohoto roku na Xbox 360, PlayStation 3 a PC. Objeví se samozřejmě také na next-gen konzolích PlayStation 4 a Xbox 720.
Zdroje: ign.com, kotaku.com
Napsat komentář